Ett regnstänk skärrade sällskapet till en början och LL uttryckte sig mindre helgat av samma anledning. Gud hör dock bön, så 10 min senare vara det blå himmel och ingen fatta nåt.
Jag kunde också stoltsera med min nya tygpåse jag sytt kvällen innan till mina bärlinepaket. LL var klart impad och en kvarts stilpoäng till mig. Hurra! Blev visserligen ifrågasatt om jag var en riktig karl som ägnade mig åt sömnad men det må vara hänt.
Idag började vi med omvända starter med kontrollhandtagsstyrning. Inte ”bromshandtag” som jag försökte med. Den flög inte. Krabbgång med tillhörande nackspärr på menyn.
Teori om lift, drag, vingprofiler och annat hölls av LL som själv är en riktig profil inom sporten. Kul.
Bråkade lite mer med vingen och fick en 5,5m lång flygtur med LL som rumpmotor. Trodde ljumskarna skulle brisera i bilen på väg hem då benremmarna skurit in undet kvällen. Aj.
Larre i Sollentuna
– Frälsningssoldat och blivande pm-pilot –
Ha ha, jag sa ju åt dej att värma upp benen och det inkluderar även ljumskarna.
Det är inte läge att börja pipa redan, vänta tills du börjar springa med klumpen på ryggen och
benen känns som de väger 100kg styck och överarmarna ser ut som på en pundare.(Man brukar få en del blåmärken av linpaketen vid start, på biceps)
Synd att ni inte tar till vara på de tidiga morgontimmarna då det är perfekt flygväder.Mellan 05.00 till ca 08.30 i morse var det helt lungt i luften….
Ang Stela och ömma ljumskar: Rekommenderar en rejäl omgång äktenskapsgymnastik, så blir det nog ordning på dem…
Kör hårt och ge kroppen vad den tål…