Så kom då den sedan länge efterlängtade starten för kursen äntligen. Eleverna Krister och Mats som båda klarat block 1 2009, tillsammans med undertecknad stod för elevsidan. Lasse L höll i trådarna/linorna.
En blåsig em gjorde markhantering omöjlig till en början. LL visade dock s.k. hårdvindsstarter. Imponerande.
Teori följde. Historik, reflexvingarna är det som gäller, förbundsbråk och skadestatistik med nödskärm var några punkter som togs upp.
Dagen avslutades dock m balanseringsövningar m korslagda linpaket och omvända starter. Äntligen lyckades jag hålla min vinge i luften. Lyckades t.o.m. göra en simulerad start m L som ’motor’ och lättade då från marken.
Fick m.a.o. flyga redan 1a dagen. Trött och glad sammanfattar kursstarten.
/ Larre i Sollentuna
– Frälsningssoldat och blivande pm-pilot –
Instämmer med tidigare talare, Kul att du är på G!
Kul att du är på G, men det finns andra vingar på marknaden som är lika bra eller bättre, så ha ett öppet sinne innan du litar blint på den första bästa som pratar för sitt märke, detsamma gäller motorer och allt beror på hur och var du ska flyga.
Om du vill höra flera sidor angående utrustning så kan du höra av dej till mej innan du bränner en förmögenhet på kanske fel grejjer, för i slutändan så är det att få så mycke flygtid som möjligt.
nawin00 att hotmail.com
//Matte