Jepp, det blev en fin tur i Västerhaninge igår…men…
1) Mårten sitter med broms för att jag inte ska komma för långt efter…
2) Per kommer med sin nya Formel 1-skärm APCO Force och den går jääävla fort.
När jag brummade på i 30 km/h (körde med trimmers uppsläppta och lätt motvind) swischar Per fram i 45 km/h. Lika stor diff när vi gick i medvind.
Nu kör jag en APCO Trust och behöver ju inte komma först utan bara hänga med i ugnefär samma fart. Det är ”urrrrk-oberto ” att hela tiden hamna så grymt långt efter istället för att flyga i synch.
Så vad gör jag? Går det att göra något med Trusten eller är det bara att uppgradera?
Kom loss och hjälp mig med pros & cons!!! Just nu är jag helt klart suktande på en APCO Force men ni andra glidarrävar kanske har alternativa förslag.
För övrigt är jag sugen på en torsdagstur!
/Johan
Okejrå! Jag skiter i att åka fort. Jag filmar och snabbar upp det hela i efterhand…http://vimeo.com/27366565
Problemet ligger inte i att din skärm skulle flyga sakta utan att dina kolegor verkar ha så bråttom så att dom inte kan flyga rote med dej,… har du också bråttom JB ??? ;-))
Jösses vilken farkost – JIiihaa!
Jaha, det får väl bli en sån här istället…
http://www.smartplanet.com/blog/smart-takes/nasa-unveils-personal-flying-suit-named-8216puffin-flies-at-150-mph/3490
Well, allt jag hört talas om är att skärmar är envisa j-r som inte ändrar på sig. När man släppt trimmers och trampat speed, tja, inte mycket kvar att göra annat än att äta sig tyngre.
Hemkörda justeringar på gamla symaskinen är ju inte att rekomendera 😉
Men oj vilket trevligt tisdagsflyg det blev. 😀
/W
Hittills tackar jag ödmjukast för bidrag för bli snabbare ovan jord. Jojo, jag tackar – pizzadiet blir mumma inför stundande triathlon…Vad med HB och Bregott i tanken istället för 95 och olja?
You heard the man…bara pizzadiet för dig! 😉
Kanske inte så praktiskt men om ju tyngre man är i vingen destå fortare går det ju i princip