Jag och min trogne flygkamrat Matte var ut vid Bergsbrunna och tog en tripp i lugn och fin luft. Fick samtidigt möjligheten att testa Revo2’an.
Den är i samma anda som Revo classic, alltså tokstabil vid fullt trim,
väldigt lättstartad och snäll.
Gick knappt åt någon soppa. Ganska lätt i skärmen, strl L och kunde ligga strax över tomgång för att hålla nollan.
Blev faktiskt lite kär i den….
Den kändes trevlig, kanske något mer lättsvängd än min classic på
mellanregistret och nedåt. Kändes som man lättare kunde svänga runt i en
cirkel och något lättare att dra i handtagen.
Stor skillnad med trim
på startläge, här är det inget problem med att hantera stora
motorkrafter.
I full reflex läge ger kontroll(bromshandtagen)som
vanligt ett gympass att styra med och ersätts i fullreflexläge av
vingtippstyrningen(som vanligt). Det jag inte gillade var handtagen för
vingtippstyrningen, de är för barbiedolls-aktiga och inget för varma
vinterhandskar. Dåligt drag i vingtippstyrningen jämfört med
classicen, kan det bero på hur lätt/tung man är i skärmen?
Förutom
vingtippstyrningsbiten gillar jag den.
För er som missade har
Olof H demonstrerat hur man fickparkerar med paramotor i
Uppsala….
Alla
som säljer skärmar borde ha demoex och erbjuda provflygning av sina
produkter.
Bra Olof!
>>nackdelen är väl att det blir svårare att landa på trånga ytor…Men jag landade ju mellan bilarna???? 😉
Strax över tomgång är ju standard på alla ”vanliga” skärmar ;-))
Straxt över tomgång!!!!!!!!!!!!!!!!!?????????!!! Å herre jessaness! Det var grymt! Enda (?) nackdelen är väl att det blir svårare att landa på trånga ytor…
Hur var responsen i den?
//Örnen